2008年5月23日

林sir解答聽衆提問(23.5.2008)

http://www.rthk.org.hk/rthk/pth/ezone/20080523.html

投資基本法(6:04開始)

問:在「都市日報」看到某財經演員的意見,表示$120的中移動很便宜可買入,但如果跌到$115就要止蝕,林sir點睇?
答:$115止了蝕(08年1月),現時已經$130多元,咁咪得個桔?

問:現在大市非常波動,現時七成資金已經買了中移動($140及$110買的),假如中移動再跌到$100以下,應否把餘下三成資金都買中移動? 或是買人民幣? (08年1月問題)
答:3月18日中移動跌穿$100,然後一下又升回$130。本應低位買貨,但因手上有重貨,心理上會有信心問題。此機會是考驗他的EQ。事後孔明,當然好,但再有機會,可以買哂。買人民幣當然包賺,但中移動派息和增長前境一定比人民幣快,人民幣一年最叻咪升10%?

問:為何中移動是「禾桿蓋珍珠」? (08年3月才開始聽林sir的節目,真遲)
答:http://www.rthk.org.hk/rthk/pth/ezone/20070601.html

問:國內銀行業可以投資保險業,會否令中人壽的增長減慢?
答:行業競爭越來越大,要觀察。唯一的好處是個餅越來越大,整體保費增長很快,要看中人壽如何部署。08年保費收入不錯,有38%增長,比整體都是慢少少,不是慢得太多,比07年好,要睇管理層。競爭一定有,所以買一間公司不可以鎖埋20年囉。

問:林sir點睇聯通? 中國電信? 電信業重組會否三敗俱傷?
答:講重組,講過囉。會否三敗俱傷? 現在言之過早,因為中移動市佔率仍然很強。就算發哂牌,都未必會被人搶到客。會否減價? 一向都減緊啦,用戶用多d,公司反而賺多d。

問:七成資金買了中移動,三成買了中人壽,覺得林sir講中人壽多過中移動,是否林sir love 2628多過941?(搞笑問題…)
答:唔係唔係唔係… 兩個仔都無偏心,06 – 07年常講中移動是因為當時有市場錯價,個個話單向收費/重組死梗,結果業績好好。現在又發覺中人壽又有市場錯價,個個話A股跌2628一定跌,所以講多了。一般人不明白2628的生意模式,所以講多咗佢d生意模式/長短棍/會計制度。

問:咁到底林sir有幾多percentage放在2628同941?
答:941多過2628,但2628現在便宜一點,所以跌市買多d嘛。最好日日起身都係20零蚊咁儲到錢又可以買啦,哈哈… 自己喜歡的股票不想它升得太快。林sir的目標係50/50。

問:美國的AT&T以前很大,後來被拆骨成7間公司,中移動現在獨大,會否被拆骨?
答:林氏估計唔會。看到中國的國策是希望中移動成為國際級的公司。將來走出去無論財力/規模都在國際水平。看AT&T的經驗,一拆就衰。如果真係拆林氏一定唔要中移動。

問:又係重組問題…
答:要睇將來的發展,728拿到CDMA未必係好事。

問:九十年代中期遺留下定息回報保單的問題
答:定息回報保單係蝕錢的,中人壽是由母公司承擔的。現時人壽保單最高保證回報率是2.5%,要吸引客人只有靠分紅,中人壽對沖做得好好,有股票/債券/定期存款,今年債券好股票差(去年相反),而且對沖工具很多都是長期的,有精算師負責策劃對沖,中人壽去年做得很好,鴻泰產品到期要還500億,但都沒有問題,還可以有錢賺。

問:怎樣觀察保險公司組合?
答:從經驗講,保險公司揸20 – 30%股票都沒有大問題。

問:假如人壽保單最高保證回報率由2.5%升至3.5%,估計中人壽和平保會賺少幾多?
答:要睇當時息口,如果通脹太高,2.5%就真係沒有吸引力。當然還要睇公司的投資能力,可否找到最少3.5%回報的投資。

問:混業經營會否影響中人壽的未來?
答:有跡象走向混業經營的模式,美國今次次按反而可以令他們走回頭路,99年開始美國修改開始容許混業經營即所有銀行/證券公司/保險公司都可以賣/承擔/製造互相的產品,結果搞咗次按出來。聯儲局現在要搞一個super regulator把證監/保監/銀監合為一。中國現時會否盲目混業經營? 中國走得很小心,銀行只可投資保險公司的20%,但仍不可承擔保單。證券公司可以用自己本錢投入venture capital / private equity。保險公司都可以投資銀行。但投資不等於經營銀行。

問:宏利會否走入內地經營?
答:現在已經有2個joint venture,進展不大,market share很少,就算AIA在內地做了十多年market share都只有不足2%。外資在內地影響不大。因為在每一個地方申請經營牌照都要得到地方監管機構的批准。產品回報又不可太高,有最商回報限制。可以在分紅下功夫但又沒有太大變化。外資多數賣基金。基金多數一次過交費(躉交),銀碼大但不是長期性質的賺。所以林太去年賣了945買2628。

麥兜兜問:如何估計中人壽的內含價值每年有30%的增長?
答:林氏假定organic growth為25%,包括股票長線升值,今年則是債券升值。保費收入10多%增長,08年頭幾個月好到無人信,個餅越來越大,股市一靜d錢就湧去保險。整體中國的保費收入加速。所以15 – 20%可以是保守估計。再加埋人民幣升值,30%是保守估計。

問:中人壽股息率問題
答:初頭好少,06年派5仙,股價大約$5,1厘都無;07年派14仙,08年派42仙(港幣46仙),估計09年會加到6 – 7毫,$10買回來都有6 – 7厘息。

問:定息回報保單會否影響整體上市?
答:要清得咁上下才可以整體上市。

********

2628今日收市價:$31.55
941今日收市價:$125.10

4 則留言:

匿名 說...

Thank you so much

Steven 說...

Thank you very much..

匿名 說...

5月27日 投資日記

我老曹當年亦曾叫森池兄唔好推介寶光(084),該公司從事投資生產電子表,因我老曹服務投資公司老闆亦有電子表廠,正面對電子表售價大跌(由500元一隻到1974年跌至10元一隻),結果被當年證券公司老闆改到一塌糊塗……。做一個出色Sector analyst並唔容易,必須平均要有走在公司業績之前八點六個月的眼光(IBES統計數字)。因此,能真正掌握牛熊共舞分析員少之又少,事後孔明就多。


曹sir同林sir都幾可愛, 間中互串

公屋仔學投資 說...

Thank you alot!