2007年12月15日

林森池再評2628(14.12.2007)

12分鐘開始

林氏形容現時市況係奏緊交響樂,要懂分辨聲音,基金現正換馬,以盈利前景為考慮,例如航運股大跌,基建股仍強硬,香港藍籌地產升;內地地產跌(比恆指256xx時還差),資源股方面,煤炭股仍有支持;但金屬股就跌,走勢參差。

林氏認為現時仍未進入熊市,他一股也沒有郁過,但前提是一定要係好股。

問:各國央行拍賣資金是什麼意思?
答:以往銀行資金不足可以以同業拆息問同業借,亦可以問聯儲局貼現窗借但利息較高。現時銀行之間互不信任,大銀行不肯借錢予小銀行,LIBOR比FED rate還高。所以央行要插手幫小銀行,拍賣資金,價高者得,比借貼現窗低息,銀行亦可保密。

再談2628,長棍佔95%。市價波動,假如把資產價格變動放在P&L會對盈利有很大影響。2628的會計制度把可供出售資產放在儲備(capital reserve),只影響資產值(不影響盈利)和內涵價值。因此07年內涵價值會升得快,達$10。資產淨值包括很多項目,例如新股收入、派息後的保留盈利、保單賺錢能力的估值等等。資產值的基數大,長棍的市值變化對整體資產值的影響較對盈利少。

假如某年盈利表現差,2628可考慮出售長棍變成盈利(長棍變短棍)。什至sell and buy back,例如於31/12賣股再在1/1買回(2628的優勢是買入股票的價格很便宜)。

問:咁會令股票成本高咗?
答:買回的,放在長棍,不影響盈利表,但影響內涵價值(儲備價值下跌)。股價跌,當坐艇,不出售。

註: cory的論點

問:PEG與保險股關係?
答:內涵價值(EV)較適合,因保險公司包括長短棍、保單、資產淨值(balance sheet business)

問:2008年個個都估個市冇07年咁好(就快連盈盈bb都識咁講)2628的情況如何?
答:不用擔心,2628包括保單、債券、存款,加息會令息差上升,為長棍升值。

計數時間:預計08年及09年有35%增長(保費收入及人仔升值)
08年EV $13.5;09年EV $18
參考「平民資本家」第94頁用PEVG方法估值;PEVG < 0.1 = 好
現時$40
08年頭 PEVG = 0.11 [(40/10)/35]
09年頭 PEVG = 0.08 [(40/13.5)/35]

問:2628的保費增長比2318慢,點睇?
答:反映市場競爭劇烈。2628只做傳統保單和傳統投資保單。現時加入了萬能保,即客戶可選擇增減保費及保額,只可投資2628營運的基金(不可投資其他公司營運的基金),客戶可獲分紅。其他保險公司讓客戶投資非其公司營運的基金只能賺佣,利潤率較低。

問:根據資料,2628的市場佔有率不斷收縮,點睇?
答:呈交保監局的收入數據中,任何保金都當作收入。然而根據2628的會計制度,投資部分不當作收入,只當作deposit,不計入P&L。但上報保監局時連deposit都要當作收入上報,因此在統計上2628的投資部分不夠其他公司多(因為2628不賣其他公司營運基金保單)。但其實此類基金保單的利潤率較低。
現時市旺,多人買基金,但如果市靜番,d人會去番買傳統單。再者2628成日買到IPO貨,所以分紅分得好,保單回報高。當然,市旺,佣金支出也高了。

問:好唔好而家買2628?
答:第2隻腳都未到(自己諗吧)

林sir有d傷風,請大師多多保重!

********

2628今日收市價:$40.70
941今日收市價:$137.50

4 則留言:

匿名 說...

死 lor, 咩唔係咁數架咩? 請指教
第一隻腳
2007-12-06 29,558.92
2007-12-07 28,842.47
2007-12-10 28,501.10

(跌停左, 第一腳完成?!?!)
2007-12-11 29,226.84

第二隻腳開始
2007-12-12 28,521.06
2007-12-13 27,744.45
2007-12-14 27,563.64

Wheel 說...

請參考11月果張圖...

匿名 說...

wheel兄
係咪連跌三日都係叫一隻腳,到第四日升返,第五日再跌而且低過第三日的點數才叫第二隻腳,不低過都係第一隻腳....是嗎 ?
我看你的圖是這樣數到有五隻腳

Unknown 說...

好似係咁講:

跌到幾多點? (咭咭咭咭...) 要數腳? 未數住...睇個底好似第二隻腳依家...