2007年3月22日

寫俾自己睇的

最近識了一個人,佢超過十分之六的投資都係中石油(857),平均成本大約$4,現時中石油大約8個幾,即賺了100%。

他還組成了一個大聯盟,都是喜愛中石油的fans,每人超碼有2000股中石油。

這位朋友用$4買中石油,好有眼光,他現在還不斷強調中石油仍然有未被市場發現的價值,股價仲有排升,大聯盟的fans很多都是在現價才買中石油,大家一廂情願希望中石油繼續升升升,升到$10,$15,$20...。仲話畢菲特到現在還hold中石油,所以一定係好股,會升升升。

我覺得很有問題,石油屬於商品,係週期性行業,被市場追時可以升得好厲害,被市場睇淡時可以跌到無人信,一個週期可以行好多年。把商品作為核心投資,我不認為是明智的選擇,當然,凡事有例外,如果是以平均成本法投資,石油股可能是個好選擇。

到石油大跌時,畢菲特同這位朋友當然無事,因為成本實在很低(畢菲特的成本好似$1-$2),有margin of safety,但係而家先追貨的fans,仲把它當作核心投資的,就不知怨誰了。

我現在講的,石油fans會當作廢話,我有個感覺,呢幾年石油的重要性被吹噓得太大了,中國的demand被吹到無限大,國際的supply被吹到無限細,人們太take it for granted,商品講供求,當供求嚴重失衡時,就係爆破之時。最好笑是,有財經演員話而家中石油P/E低,所以抵買,誰不知,P/E低,係因為今年賺得多,越賺得多,即係週期個頂越快到。

最後,我強調我當然不想石油股真係大跌,因為我的強積金都有中石油,這是我不能控制的。

(石油唔可以同coca cola比較)

3 則留言:

變幻原是永恒 說...

的人太跟風啦, 都唔獨立思考, 輸左錢可以怪邊個丫....
不過我覺得佢係度拚命吹中石油的確有些問題....

Wheel 說...

睇過某付費財經網分析, 用discounted cash flow計, 以油價us$50-60, 中石油值大約7個幾, 以80%factor of safety計, 即$5-6才有未實現價值. 當然, 要拗, 可以話佢會繼續收購油田, 有新油井, 等等等等

變幻原是永恒 說...

中石油同時面對暴利稅和價格管制兩個問題不太樂觀, 增長有限. 就係解除價格管制, 也要面對暴利稅, 而且佢的練油能力比較差, 成本亦很重.

都係選中石化好的, 外國的石油公司多數係靠練油和分銷賺錢.