2007年11月24日

林森池e線金融網2007年11月23日訪問摘要

- 8:15開始
- 第5隻腳已經出現
- 每次調整跌20%只係平均大約數; 今次跌到近256xx, 大約係20%調整; 8月17只有16%調整; 1.3.2004由14000點跌到4.5.2004的10900點係22%調整
- 8月17果次係因為斬倉, 今次基本因素都係無變, 跌係因為日圓由115升到108(+6%)
- 對沖基金借yen, 揸期指, yen升要拆倉, 但唔想輸, 所以要沽空沽凸(?), 插穿哂d支持位(e.g.50MA/100MA), 聽財經演員果d人就會騰騰震去沽貨, 對沖基金接貨襟倉之後就無事, 所以期指曾短暫出現高水
- HSI跌得多過DOW(-20% vs -9%), 香港驚過籠, 其實市場氣氛應該同美國decoupling
- 國內宏調收緊銀根令A股調整, 估計最低可到4000, 屬健康調整, 可避免市場過熱
- 美國經濟放緩, 衰退機會不大, 中國出口增幅放緩, 但不似會倒退
- 美元貶值, 利高科技及農業出口
- Discretionary items消費放慢
- 地產次按會拖一段日子, 令企業發債困難, 例如最近碧桂園發無抵押債券失敗
- 股市將會洗牌, 各行業股份表現參差, 例如5, 2388, 3988受次按, 293受高油價影響
- 講番857, 林氐06年8月沽貨時南堡油田未發現, 有此油田, 值$13,
- 市場評857好貴, 貴過Exxon Mobil + GE市值, 佢地用咗A股市值去計, 不太合理
- 857 H股約$14, P/E~14-15, 係有理由, 因為外國油公司儲及產量皆下跌, 但857有中國政治後盾, 有利於非洲進行收購油田, 現價有d貴, 但不算離譜
- 弱勢股, 例如碧桂園綠城分別於9月和7月見頂, 航運, 銅, 鋼鐵, 鋁股皆大跌, 只有煤, 油股有較大支持
- 941 13/11 HSI 26952 $123.5; 20/11 HSI 26404 $125(第4隻腳); 22/11 HSI 25861 $125.1(第5隻腳), 證明941穩陣, 有基金承接, 其他有d股跌得較多, 因為預期08年業績差, 被基金洗倉
- 今次調整之後, 只有個別行業會升得多, 例如銀行, 電信, 保險, 香港地產
- 2628/2318跌係因為市場估計A股會跌, 但林氏認為他們不是只靠股票賺錢的, 要留意會計制度, 下回分解(記得聽啊~~)
- 林氏已經在第3, 4, 5隻腳分段入貨
- 問: 今次泡沫會被什麼刺破?
- 答: 美元太弱, 加息; A股升太多, 減持國有股; 大戶大量拋空, 抽緊銀根; 公司業績不能支持股價
- 問: 美國總統大選對市場影響?
- 答: 格老在自傳中表示從來沒有總統在大選之前要求他更改利率(black & white, 應該真:p); 小貝睇data同市場行事, 無格老咁proactive; 知道次按有鑊氣後期加過吓息否則而家無息可減
- 林氏預期會再減多一次息
- 香港GDP 1萬億, 國內22萬億, 香港經濟太細, 一定會受國內影響, 資金自由行會令港股A股化, 錢來到香港可用槓桿炒股票, warrant, option, future..., 市場波幅會增大, 當然, 未必完全用A股方法估值, 國內市場主要由散戶組成, 估值方法同香港基金的估值方法不同, 例如358, 國內散戶憧憬開新礦, 注資, 令A股比H股高很多
- 雖未有港股直通車, 但林氏認為, 國內的錢, 總有方法來港的...
- 問: Alibaba會否成為中國的Google?
- 答: 經營模式不同, Google靠廣告收入,Google提供B to B服務, 現時撮合雙方生意後收錢, 但之後雙方可以跳過Alibaba, 林氏認為, 將來Alibaba可以成為雙方的中介人, 提供信用服務, 類似現時利豐的服務, 如果有物流服務配合, 大有可為
- 美國現時改行弱美元, 希望用高科技出口帶動就業, 變數為OPEC改用非美元結算(但美國現時仍有軍事力量), 美國銀行業經次按一役會趨向謹慎, 從2007同3383發債失敗一事可見一斑

********

2628今日收市價:$39.70
941今日收市價:$129.50

2007年11月22日

秋季大旅行

南生圍:

有棚屋...



有雀睇...





有大樹...



有愛妻...



有碼頭...



有橫水渡...



每人5蚊一程, 但條河只有大約10米闊...

2007年11月20日

打針

盈盈前個星期去健康院檢查兼打幾合一疫苗,之前聽太太d舊同事講,bb對呢支針會有好大反應,又乜又物,令自己都有點擔心,但是,為對盈盈好,一定要打。

健康院姑娘講話打針後5-12日可能會出現反應,打完之後,留心了12日...

今天12日過去了,盈盈仍然龍精虎猛;ok,攪掂,感謝上帝。

2007年11月16日

林森池訪問論市況(16.11.2007)

http://www.rthk.org.hk/rthk/pth/ezone/20071116.html

(5:33開始)

林sir唔係隨口up,當秘芨,每一次訪問之前都會做足功課。

數腳一定要低過上一次才算一隻腳。如果下星期一跌穿27000(低過上星期二)就可算第四隻腳。但林sir第三隻腳時已經開始買貨。因為沒有人可預知個市個底在哪裡。為何揀第三隻腳開始買? 因為第三隻腳時殺傷力已經減少了。第三隻腳時可入第一注,但唔好瞓身,因為世事無絕對,唔知還有沒有第四隻腳。但今次機會較細,沒有817斬倉那麼嚴重。

李小龍有李三腳。睇腳一定要用恆指睇,因為個別股票表現唔同。指數係組合,係一個平均數。例如跌7日,第8日反彈,為之一隻腳。第二隻腳係乜? 反彈之後再插過,唔知跌幾多日,再反彈,就係第二隻腳。第三隻腳係上星期一、二連續兩日跌,星期三回升,為之第三隻腳。

上一次事件,8月10日時,跌咗三隻腳。所以可以開始買。但當時環境比今次惡劣。上一次有斬倉,forced selling,無辦法估計第四第五會出現,結果817出現第五隻腳。

做決定前要做功夫,如果係泡沫爆破,唔會係三隻腳調整,係好長時間跌。點解用三隻腳? 唔好理沖擊幾大,但通常第三個波浪的沖擊係反映了大部分的沖擊,這是一個哲學,中國古語孫子兵法有云,敵人第一次衝過來係一鼓作氣,二鼓衰,三鼓竭。敵人連衝三次力量會減弱,有機會見底。曾國藩說過,大敵當前,要退三步。先退後,引敵攻,引敵深入,令我方有時間先準備。

為何估計可升至32000-40000? 因為恆指增加了很多國內的高增長公司(像Nasdaq)。恆指有14隻中資國企,已佔了恆指一半的比重。如果此一半的比重增長快,而傳統藍籌公司增長慢,則仍可以拉高增長。保守來說,07年傳統藍籌公司增長每年15%,中資國企增長快一倍即30%。(15+30)/2=22.5%。即恆指會升22.5%。恆指公司每日會有恆指的歷史P/E(用末期業績計,有d用3月/6月/12月),是用06年業績計的。與美國不同,道指會根據公司最新業績即時改變道指P/E。現時道指P/E已經係46。星期二恆指27800;06年P/E係21.5。指數earning = 27800/21.5 = 恆指成份股組合每股純利 = 1293點。1293 x 26.5 (DOW(or S&P500與Nasdaq平均P/E) = 34264點。為之合理水平。

藍籌同國企07年尾會出業績,點計? 1293 x 122.5% = 1584 (07年恆指成份股組合每股純利);PEG 1 = 合理;1584 x 22 = 34848 即合理指數(保守)。樂觀睇法方面,1584 x 26.5 = 41976,所以range可以由34000 – 41000。

點睇調整是否足夠? 要考慮行業。今次調整跌得最多係鋼鐵股。個市好專業,擔心鐵礦石加價,澳元升值,乾貨運費增加,令成本增加。也有原材料例如2600/358也跌得多。美國FED可real time監察經濟,睇到原材料供過於求。油價升因有替代能源反而唔驚。金融/地產股跌得較少。代表專業投資者調整組合。8/9月時炒過龍的股票一定會調整。

美元跌,應否買資源股? 就算買都係要買上游(e.g. BHP),中資國企沒有,只有中游。還要考慮該資源的世界供求。商品資源股週期可以行得好快,要很專業才可掌握,要小心投資。

********

2628今日收市價:$43.35
941今日收市價:$133.10

2007年11月14日

大跌市

大跌市,冇撈貨,感覺上上升空間不太大,而家入都幾投機吓,話就話睇長線,但挨價一年半載都會幾難受。

今日睇報紙,話有滯脹風險,假如真係咁,黃金會跑出,見手上唯一一隻金礦股回軟,考慮緊再加少少,當買個保險。

重汽即將招股,預期P/E 20幾倍,如是者,2338咩仲抵? 預期P/E 只係約18倍,根據年報和其他blog友資料,2338呢幾年越做越好,可是,一手金額太貴了,要儲錢...

2007年11月10日

又係林森池

http://www.rthk.org.hk/rthk/pth/ezone/

今日又有林森池聽,總括來說,林氏認為,泡沫將於32000-40000見頂(嘩,個range都好大),估計12個月內到達尾站,但要走,一定要分階段走...

既然咁講,而家要plan定條走火路線,諗定邊d一定要走先,邊d可以留守到最後一刻,但我認為,好公司,點都要「留一手」。

2007年11月9日

林森池論大市(9.11.2007)

(11:00 開始)

論大市

恆指跌了3000點,星期四跌到28xxx(第二隻腳),但林sir還在等,等到第三隻腳才開始買,個市最高位32000點,相信個市沒可能跌多20%(25600),相信會跌至26000-28600,個市的底部是估不到的,但到第三隻腳就會買貨,要分批買入,上次817跌夠5隻腳,估不到有咁多基金贖回和對沖基金斬倉。

弱美元vs人民幣資產

美國玩弱美元,美元注入香港,香港要注資,M1升,錢正離開美元流入港股,炒港元升值,買人民幣資產,會谷大泡沫,不希望太快升到40000點,會爆,而家跌10%反而好,炒港元升值可以玩耐d,個牛市可以持續耐dd錢仍然來緊,QDII仍批緊,2318可以買港股。

港元跌,人民幣資產成為稀有動物,A股市值28萬億,流通市值只有8萬億(<30%),銀行存款有16萬億,如計埋企業共有38萬億,錢多貨少,港股22萬億,11萬億係H股和紅籌,H股流通市值只有3萬億,e.g. 9417成由國家持有,8579成由國家持有,香港存款有5萬億,香港成為了亞洲其中一個最大資產管理中心,管理6-7萬億,香港取消了遺產稅,650萬就可以入藉,吸引力很大。錢多,吼住3萬億H股,未計游資,國家儲備,油元,私募基金,共8-9萬億美元,如果其中一部分來香港已經很多。例如淡馬錫向和黃買碼頭。美元跌,人民幣資產奇貨可居。

Buffett857Alcoa2600,原因係大家都係睇Ben Graham果本價值投資,以價值投資睇好多嘢都貴,但其實係d好資產,A/H股流通量少,只有個別股份炒過龍,但同美國比較,星期三美股大跌,DOW P/E 16(historical),但有很多出了問題的公司e.g. C/AIG/BAC,都賺少了,16P/E不便宜,因為P/E會上升,Nasdaq P/E 37倍,美股平均26.5P/E。恆指29000點等於22P/E,有H股又有傳統藍籌e.g. 2/6,所以恆指估值比美股低。H34P/E,但盈利(扣除水份後)仍有30-40%增長。

美國市場有問題,因美元資產已沒有吸引力,港幣被迫貶值。但香港人可買會升值的人民幣資產,港股中資股較便宜,26P/E等於34000點。美國跌不用驚,應承機買貨。現時個市提早調整,牛市仍未玩完。公司07年業績比美國好好多,08年應不差,但要留意美國會否惡化至大衰退,影響中國。但林sir有個美國朋友話加州的經濟氣氛仍不差。

(8:33 再開始)

美國會放慢,美元貶值會把衰退輸出歐洲e.g. Air Bus的生意被Boeing搶走。

歷史泡沫

1971年,美元和黃金脫鈎,1971年前如果美國有逆差就要付黃金予其他國家,但1971年開始貿易結算不再用黃金。當時香港行固定匯率,同英鎊掛鈎,1=HKD14.581美元=HKD6.01,美元一和黃金脫鈎,錢即湧入香港,初時71-72年香港人都唔信,將d股票賣哂俾人,銀行水浸,就借錢俾人炒股,到72-73年香港人才再入市買,升到800點,73317000點,然後爆。

美元黃金脫鈎潮維持了2年,去到72年中港幣都要同英鎊脫鈎,兌美元升到5.03,升了16-17%,仍阻不了熱錢流入,d錢一湧入就買股票,初初香港人賣貨,但後來又要借錢買貨,買咗個泡沫出來。

今次美國如果再減息,可令股市的高P/E現象維持久一點,71-73維持2年,80-81維持10個月,97年維持1個月,2000年維持12個月。

079月恆指P/E>20,至088月之間12個月,高P/E現象可維持多久? 亞洲股神睇33000-36000,賭神睇40000,林sir會睇煙花睇到尾,爆,走。

上次32000不是頂,因為泡沫爆通常跌>50%,不太可能見16000,係豆腐渣價錢。

始終要睇環境,32000-40000係頂,約12個月內到。



********

2628今日收市價:$44.45
941今日收市價:$136.50

2007年11月5日

一歲了

盈盈一歲了,做了兩日流水席,有很多朋友和親戚來訪,盈盈喜歡熱鬧,很開心,不過我和太太就很累了。

2007年11月2日

林大師談經濟(2.11.2007)

大口仔兄forever兄都有詳細記錄。

********

(補記於6.1.2008)

不要只留意技術分析指標(例如移動平均線);常常掛住換馬,是錯誤的。
林sir一股都沒有沽,反而在8月17日加碼。

美元政策和人民幣升值
呢兩次減息很重要,9月減息,10月港股才大升4000點,9月減息,世界的反應是拋美元。聯儲局手上有咁多專家和資料,而且各類商品指數全部在高位,為何還要減息? 聯儲局是否傻的? 其實代表聯儲局的立場有重大改變,我們要分析聯儲局的理念,才可以定出大方向。

伯南克把口話減息為救次按,但其實減息係救不到地產的(香港和日本都不成功)。長債息反而升,按揭息都會跟長債息升,點救? 其實長債息升係因為市場認為通脹會升。

直至21世紀初,美國一向執行強美元政策。低07年9月開始,美國改行弱美元政策。自甘墜落。今次犠牲美元,為求有利出口。第3季GDP升3.9%,不是靠金融/地產,係靠出口高科技和農產品。美國用弱美元政策救經濟。

信息係,在估值立場,股市是有泡沫,股市P/E > 20進入危險期,但今次唔沽,因為美元貶值,連帶港元貶值,資金流向股市/樓市。資金湧來香港,因為香港資產相對便宜。在10個月間,加元升值21%,澳元升值16%,菲律賓披索都升值12%;但人民幣只升值4.5%。

可見,人民幣仍偏低,上升空間仍大。資金湧來香港,可以買人民幣資產,或搏港元和美元脫鈎和,人民幣自由兌換。等這些預期實現可能要等好久,但以基金經理的角度,用澳元買H股便宜了16%,代表恆指便宜了5000點,現時只係賣26000點!

美國走投無路,只有要求人民幣升值。但人民幣升值很慢,所以美元自行貶值,希望增加美元資產的吸引力,吸引游資。

美元只係從空氣中印出來,但d人經貿易收了美元之後又不可以買美國的好嘢(戰略資產)如油公司/碼頭。美國好醒目,只歡迎外國買他們的次按。

所以,揸美元是沒有用的,只可以換港元買人民幣資產。「而家千祈唔好賣人民幣資產,賣咗買唔番」。

弱美元政策仍「可以玩」,因為(一)全世界貿易仍用美元結算;(二) 伯南克只須對付美國國內的通脹,而美國的農產品、礦(除了鎢)都可以自給自足,除了油,但美國正大力使用玉米轉乙醇作汽油的代用品,產量大得連煉油廠都蝕錢。所以原油價創新高,但汽油沒有跟隨;(三)有幾類礦產品開始供過於求如銅,但鐵礦石方面,中國需求大,須向澳洲入口,合約用美元定價,今年合約價一早定了,不可變。但明年簽約一定大幅加價。所以美元貶值係借刀殺人,中國需求的原材料全部加價,所以人民幣只有升值才可以抵銷原材料加價。

次按債券沒有需求,減息只為迫人民幣升值,令美國有喘息機會,所以11月多數會再減息。

樓市一定會打擊美國經濟,但美國只要保住就業率,人人有工做,就不會「劈炮」(香港97後樓市跌;00年科網泡沫爆破,之後失業率高,對樓市打擊很大)。

點睇個市?
短線波動很難估計的,8月時對沖基金斬倉跌4000點,跌到P/E 15.5,林sir 21000點開始買,但出乎意料,個市跌到19300點。現時不是牛市不是熊市,是「狼市」,因為有很多用leverage的對沖基金搵食。

在這情況,不要有貪念。如果個市跌少於20%,就不行動。因為沽貨難估頂;買貨又難估底,亂行動結果「得個做字,都唔夠買驚風散」。記住”one bird in hand is better than two in the bush”。除非想換馬或是離開香港股市。

四個危機:(一)美元08年插水,聯儲局驚得瀉,加番息(看來伯南克較易被市場牽住走);(二)A股升得太厲害,激怒國家,國家減持國有股,一定影響香港(2001年A股熊市跌到2005年股改);(三) A/H股業績令人失望(例如358/347/2600第3季成本上升,再加上入口原材料加價,交不到功課,會點? (四)對沖基金/熱錢炒完升炒跌。

所以,很難用短期指標睇市,只可用外國基金經理的角度睇市(去外太空睇)。

國內其實都係睇住個市放資金(QDII/資金自由行)。

資源股方面,不買金,寧願買人民幣資產。礦業股方面,要避開中下游公司,國內很少,只有買外國的(如BHP)。反而中國煤蘊藏量多,沒有此問題。

樓市方面,可買樓自住,豪宅未到頂。香港係中國的Manhattan,而紐約Manhattan樓價成USD$6000一尺。但樓市係用槓桿的市場,而且十分專業,買錯太普通的樓很難升值。現時不同80年代,當時樓市未供過於求。

********

2628今日收市價:$50.50
941今日收市價:$152.00